کافه ریاضیات

کافه ریاضیات

خوش آمدید✍☕☕✍از آنجا که شاخه ریاضیات و به طبع آن دروس ریاضی جایگاه مهمی در علوم آکادمیک و غیره به خود اختصاص داده است و یادگیری آن مستلزم تمرکز،دقت و صرف زمان زیاد میباشد،لذا بر آن شدیم که به کمک جدیدترین ابزار و نرم افزارهای آموزشی مطالب آن را بسط دهیم و آموزش ریاضیات را سریعتر و ساده تر کنیم و در کنار آن با ارائه مقالات و کتابهای ریاضی علاوه بر دانشجویان و دانش آموزان ،همراه اساتید نیز باشیم. با تشکر: کافه ریاضیات(مریم زینلی)

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 36
  • بازدید دیروز : 125
  • بازدید کل : 116403

ویدئو آموزشی معرفی اتحادها و حل معادلات درجه دوم به کمک تجزیه و گویا کردن کسرها


اتحاد وتجزیه:

در حل معادلات درجه 2 گاهی به جای روش کلی دلتا میتوان از تجزیه چندجمله ایها نیز استفاده کرد ،دقت کنیم که روش دلتا همه معادلات درجه دو را میتواند حل کند اما تجزیه اینگونه نیست. در هر صورت به علت اهمیت آن در ساده سازی کسرها و مواردی مانند رفع ابهام و غیره جایگاه خاصی در موضوعات پایه دارند.اتحادها تنوع زیادی دارند و مهمترین آنها مربع دو جمله ای و مزدوج میباشد.نقش اصلی اتحادها در حل معادلات درجه 2 تفکیک معادله درجه دو به دو معادله درجه 1 است که پس از حل معادلات درجه 1 به حداکثر دو جواب میرسیم.

فاکتور گیری:

فاکتورگیری یک نوع تجزیه برای انواع معادلات از جمله درجه 2 است . در فاکتورگیری باید کل عبارت به ب.م.م جملات تقسیم شوند(منظور از ب.م.م بزرگترین مقسوم علیه مشترک هر جمله است)

در معادلات درجه 2 هرگاه ضریب عدد ثابت صفر باشد میتوان ازx فاکتور گرفت و جواب معادله را بدست آورد.

گویا کردن کسرها:

پس از محاسبه جواب معادله ،گاهی در مخرج جوابهای کسری اعداد گنگ(اصم)دیده میشود ،که محاسبه کسر را با خطای بالایی مواجه میسازد .برای رفع این خطا بهتر است مخرج کسر گویا باشد.که در مثالهای این ویدئو آموزشی خواهیم دید.

  انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 95

دیدگاه های کاربران (0)

Shahid Rajaee Teacher Training University

ریاضیات انعکاس دنیای واقعی در ذهن ماست.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما