کافه ریاضیات

کافه ریاضیات

خوش آمدید✍☕☕✍از آنجا که شاخه ریاضیات و به طبع آن دروس ریاضی جایگاه مهمی در علوم آکادمیک و غیره به خود اختصاص داده است و یادگیری آن مستلزم تمرکز،دقت و صرف زمان زیاد میباشد،لذا بر آن شدیم که به کمک جدیدترین ابزار و نرم افزارهای آموزشی مطالب آن را بسط دهیم و آموزش ریاضیات را سریعتر و ساده تر کنیم و در کنار آن با ارائه مقالات و کتابهای ریاضی علاوه بر دانشجویان و دانش آموزان ،همراه اساتید نیز باشیم. با تشکر: کافه ریاضیات(مریم زینلی)

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 11
  • بازدید دیروز : 125
  • بازدید کل : 116378

حل_و_توضیح_تست کنکور_8و9چند_ضلعی ها


پرکاربردترین اشکال موجود در هندسه، چهار ضلعی‌ها هستند که از اشکالی مانند مربع، مستطیل، لوزی، کایت یا شبه لوزی، متوازی الاضلاع و ذوزنقه تشکیل می‌شوند. به صورت کلی می‌توان بیان کرد که یک چهار ضلعی یا کوادریلاترال، جسمی در نظر گرفته می‌شود که از چهار وجه یا ضلع تشکیل شده است. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این است که چهار ضلعی یک هندسه دو بعدی بسته و شامل چهار ضلع است که اضلاع یا وجوه آن به صورت خطوط مستقیم هستند.

چهار ضلعی از چهار وجه یا ضلع تشکیل می‌شود. بنابراین یکی از مهم‌ترین خواص چهار ضلعی و مشخصه اصلی آن‌ها همین مسئله است.

مشخصه دوم چهار ضلعی‌ها این است که آن‌ها از چهار راس یا گوشه تشکیل شده‌اند. این ویژگی را می‌توان با دقت به شکل چهار ضلعی‌های معروفی مانند مربع که با آن آشنا هستید نیز به خوبی متوجه شوید.

مربع

در نهایت خاصیت و ویژگی سوم چهار ضلعی‌ها این است که مجموع زوایای داخلی آن‌ها برابر با 360 درجه است.

  انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 45

دیدگاه های کاربران (0)

Shahid Rajaee Teacher Training University

ریاضیات انعکاس دنیای واقعی در ذهن ماست.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما