کافه ریاضیات

کافه ریاضیات

خوش آمدید✍☕☕✍از آنجا که شاخه ریاضیات و به طبع آن دروس ریاضی جایگاه مهمی در علوم آکادمیک و غیره به خود اختصاص داده است و یادگیری آن مستلزم تمرکز،دقت و صرف زمان زیاد میباشد،لذا بر آن شدیم که به کمک جدیدترین ابزار و نرم افزارهای آموزشی مطالب آن را بسط دهیم و آموزش ریاضیات را سریعتر و ساده تر کنیم و در کنار آن با ارائه مقالات و کتابهای ریاضی علاوه بر دانشجویان و دانش آموزان ،همراه اساتید نیز باشیم. با تشکر: کافه ریاضیات(مریم زینلی)

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 118
  • بازدید دیروز : 49
  • بازدید کل : 116360

pdf آمار توصیفی با حل چند نمونه تست کنکور سالهای اخیر


آمار توصیفی چیست؟

به مجموعه روش‌هایی که برای سازماندهی و خلاصه کردن و توصیف اطلاعات به کار می‌رود ، آمار توصیفی گفته میشود که Descriptive statistics نامیده می‌شود.

قبل از آنالیز داده ها باید قدم های مقدماتی مشخصی برداشته شود. یک محقق وقتی با حجمی از اطلاعات کمی گردآوری شده برای تحقیق روبه رو میشود ضروری است به سازماندهی و خلاصه کردن آنها به صورت معنی دار و قابل درک اقدام کند تا نکات پنهان داده ها آشکار شود و قبل از آنکه مستقیما به سراغ آزمون های آماری برود، ابتدا به بررسی اکتشافی داده ها می پردازد. موضوع آمار توصیفی تنظیم و طبقه‌بندی داده‌ها، نمایش ترسیمی، و محاسبه مقادیری از قبیل نما، میانگین، میانه و … می‌باشد که حاکی از مشخصات یکایک اعضای جامعه مورد بحث است. پس روشهای آمار توصیفی به همین منظور استفاده می شود.به‌طور کلی از سه روش در آمار توصیفی برای خلاصه‌سازی داده‌ها استفاده می‌شود: استفاده از جداول، استفاده از نمودار و محاسبه مقادیری خاص که نشان‌دهنده خصوصیات مهمی از داده‌ها باشند.

  انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 45

دیدگاه های کاربران (0)

Shahid Rajaee Teacher Training University

ریاضیات انعکاس دنیای واقعی در ذهن ماست.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما